2015/07/11

Hetalia: Emlékezetes karácsony

Adatok






Fandom: Hetalia

Szereplők: Norvégia (E/1), Dánia, Tino Väinämöinen (Finnország), Berwald Oxenstierna (Svédország), Izland

Figyelmeztetések: slash

Leírás:
Norvégia nem az-az ország, akinek komolyabban szüksége lenne a barátaira, még ünnepekkor sem. Legalábbis ezt mutatja. De a Nordicok nem hagyják annyiban, idei karácsonykor szeretnének valami maradandó élményt okozni neki. Főleg Dánia…

Státusz: l

Dátum: 2011. december 20.




A páros és a banda, amiről valszeg soha nem fogok még egyszer írni, de ennél az egy alkalomnál megtettem, mert ez volt a karácsonyi ajándékom TitkonTinon :D (DevientART-os esemény, fogalmam sincs, hogy azóta tartják-e még). Pár embernek köszönettel tartozom az infókért, amiket a sztorihoz adtak, ők tehát: 
Lawliet, Mora, a forrócsokim (aki önkéntelenül felajánlotta magát azon nemes cél érdekében, hogy megfelelő hangulatot tudjak kölcsönözni magamnak a sztori megírásához - köszönöm, kakajó :3), és nem utolsó sorban a jó öreg Wikipédia (aki mint mindig, most is ott volt nekem, mikor már nagyon hülyének éreztem magam. We ♥ Wiki-san! :'D)

✖ ✖ ✖

Immár vagy két órája mereven bámulok a sötétségbe, mivel a lent dübörgő tévé valahogy mindig kiveri az álmot a szememből. Dániának ugyanis nem tűnik fel, hogy én aludni jöttem ide hajnalok hajnalán, és ezt is csak miatta, mert neki az éjszaka közepén kellett beállítania hozzám. Rávághattam volna az ajtót, de azzal csupán az amúgy is rövid éjszakám rövidítettem volna még jobban, így inkább a kezébe nyomtam egy pokrócot, és visszafeküdtem aludni. Így ment ez kábé fél órán keresztül, aztán felkeltem arra, hogy Minimaxot néz. Látszólag az sem zavarta, hogy norvégul megy, szerintem mindegy volt neki, milyen nyelvű, csak ne tudjak tőle aludni. Ő már kipihente magát a repülőn, akkor én se legyek nyugton, mert az neki túl unalmas. Hidegvér, Norvégia. Akkor sem mész le hozzá.
A fejemre szorítom a párnát, bár ettől nem lesz halkabb az Én Kicsi Pónim zene, sőt, mintha még hangosabb is lenne. Na várjunk csak…
- Ééééébresztő hétalvó, hasadra süt a Nap! - kiabálja el magát mellettem Dánia szinte az ágyamba mászva, én meg egy elegáns mozdulattal az ajtóra kenem. Valójában nem akartam ekkorát, de ha az én kezembe kalapács kerül… végül inkább csak visszaadom drága viking cimborámnak a fegyvert, és köszönően biccentek. Remélem, Dánia sem halt meg közben.
- Sose ébreszd fel az alvó oroszlánt - motyogom ásítva egyet, a plecsnit tanulmányozva, aki most lekecmereg a falról.
- Délután kettőkor se? - rázza meg a fejét, hogy betonnal zselézett haja ismét megfelelő alakot öltsön. Bár ha belegondolok, előtte is ugyanígy nézett ki.
- Már ennyi az idő? - nézek a kezemre, pedig nem is hordok órát. - Felkelthettél volna. - Ahhoz képest, hogy pár perccel ezelőtt még azon mérgelődtem, hogy nem hagy… de neki erről nem kell tudnia. Amúgy is fent voltam már.
- Hamarosan karácsony, tolerálok - von vállat vigyorogva. Nem is tudom, melyik a furcsább: hogy egy ilyen szót hallok tőle, vagy, hogy tényleg be is tartja? Na majd meglátjuk.
Miután kidobom a szobámból átöltözöm, lemegyek hozzá a konyhába. Szerencsére még egyben van, és nem is dekorálta ki, mint a múlt alkalommal… amit én csak csendben tűrtem, de mikor elment, rögtön hívtam egy takarítóbrigádot. Nem arról van szó, hogy nem értékeltem a gesztust, csak lehetett volna kevésbé fennhéjázó és egoista (dán zászló mindenhol, felettébb kellemes volt). Nem vagyok már a tartománya, hogy minden egyes hülyeségét eltűrjem. De ha nem is tűröm el, csak magamban füstölgök. Még mindig tud hatni rám.
- Kérsz reggelit?
- Mit tettél bele? - Nevet. Kicsit gyanús, hogy ennyire nagyon-nagyon rendes. Oké, karácsony, de hacsak nem varázsolta át a Mikulás százegy törpéjéből valamelyik, akkor most sem kéne jobban szeretnie, mint bármelyik másik ünnepkor.
- Semmit. Kinéznéd belőlem?
- Igen.
Ezt nem is ragozzuk tovább. Ő eszi a dán reggelijét, én meg eszem a norvég reggelimet, azt biztos, hogy nem pumpálta tele semmivel. Mert bizony volt már erre is példa, igaz, akkor csak a piát adagolta túl, mert nem akarta, hogy egyedül neki legyen jó kedve. Azon az estén nagyon jó kedvünk volt, másnap már nem annyira, főleg neki nem. De azt is megbocsátottam, mert kiharcolta. De azóta nem hagyom egyedül se kajámmal, se piámmal.
- Egyébként mi szél fújt ide? - kérdem a számat törölgetve, rosszallóan nézve, ahogy ő ezerfelé röpteti az ételt. Persze takarítok én utána szívesen, gondolkodás nélkül, önzetlenül… csak utána őt is el kell majd takarítani.
- Csak gondoltam meglátogatlak. Tesók vagyunk, és a karácsonyt családi körben kell tölteni - mosolyog édesen, de hiába is erőlködik, átlátok rajta. Több száz éve nem jut ez eszébe, miért épp most szállná meg az értelem?
- Nem mentek bele a haverok a kocsmázásba, mi? - kérdem közönyösen, ő pedig meglepett képpel néz rám. Hogy eltaláltam, nem?
- Ennek semmi köze a…
- Hagyjuk - vágok a szavába. Inkább ne kezdjen el magyarázkodni, abból úgyis csak én jönnék ki rosszul, hogy miért nem látom szívesen legalább ebben a pár napban. Mesterien ért hozzá, hogyan forgassa ki a szavaim, és hogyan tiporjon vele a lelkembe. Arra meg nincs szükségem. - Szóval itt akarsz karácsonyozni?
- Igen.
Az asztalra támaszkodom, és innentől már csak csendben hallgatom, amit még mond. Izlandékról beszél, meg Finnékről, hogy ők is együtt töltik az ünnepet, meg, hogy beszélhetnénk velük webkamerán. Tájékoztassam róla, hogy ide nem köttettem be a netet? Nem kéne. Aztán Izland madaráról kezd el valamit mondani, aztán közli, hogy az ablakomon kopog. Kicsit jobb viccekkel szokott előállni, furcsállom is, de azért hátranézek. És mit ad isten, tényleg ott van. Hogyan keveredett ez ide? Biztos, hogy ő az, a masni a nyakában elég árulkodó jel. Beengedem, és a kezemre ültetem. 
- Vajon miért van itt? - nézi Dánia tűnődve.
- Kérdezd meg tőle.
- Nekem úgysem válaszol. Nem csíp - nyúlna felé, de csak azt éri el vele, hogy a keze után kap. Hát nem kellett volna anno annyit bökdösni unalmában, és akkor most szebben viszonyulna hozzá.
- De, úgy tűnik nagyon is csíp - nevetek halkan, míg a vállamon ülő madár kvartyog valami olyasmit, hogy „Idióta”. Hát nem hiába, Puffin aranyos, de a modora felér egy gengszteréhez. Izland nevelése! - Hogy kerültél ide, Mr. Puffin? - próbálkozom meg én is, de az állatka velem sem kedvesebb. Csak megborzolja a tollát, aztán leugrik a vállamról, és lekotlik az asztal közepére. Ez valahogy tipikus.
- Fel kéne hívni Izlandot, hogy…
- És mi lenne, ha visszavinnénk neki? - vág a szavamba éreztetve, hogy a legkevésbé sem érdeklik az én ötleteim. Talán nincs tisztában a távolsággal, vagy csak szimplán azt akarja, hogy megint lecsapjam.
- Miért kellene? Visszatalál - emlékeztetem, de nem akar hallani. Mindjárt segítek a problémáján egy kis kelta erővel…
- De mi van, ha nem időben? Izland biztos le lesz törve, ha Puffin nincs vele karácsonykor. - Miért nem azt mondja, hogy az ő életét is meg akarja keseríteni? Az még illene is hozzá! - Mellesleg pedig ha visszavisszük, az már felér egy ajándékkal, így legalább megspórolhatom az övét - vigyorodik el sunyin, nekem pedig leesik az állam. Oké, PAFF! Kalapács vol kettő. Még mindig ki tudsz akasztani, Dánia!

Természetesen nem tudtam rábeszélni, hogy maradjunk otthon a jó melegben, és ne vágjunk neki a hómezőnek karácsony előtt egy nappal. Dánia teljesen elkötelezte magát, hogy ő bizony visszaviszi Puffint, hogy ne kelljen ajándékot adnia Izlandnak. Miért érzem én úgy, hogy ez csak rossz kifogás?
Bár a valódi okát nem tudom annak, miért kell Izlandra mennünk, most az egyszer megállítani sem tudtam. Talán nem is volt energiám hozzá, ugyanis elértünk abba az időszakba, mikor csak kis időre sötétedik be. Én pedig nem bírok világosban elaludni, ezért sosem viseltem jól. Persze Dániát ez nem érdekli, ő most elhatározta, hogy megmássza a Mont Everestet, elszalad a Tádzs Mahalig, de minimum átússza az óceánt Izlandig. Mind tök jó terv, csak nem az én idegeimnek. Érik egy új lecsapás, de hadd szálingózzon még egy kicsit, addig is legalább nem idegesít.
Egyszer aztán megunja, hogy sereghajtót játsszon az én terepemen, szerintem rájött, hogy nem emlékszik már rá megfelelő mértékben. Régen volt az a szövetség, ugye-ugye?
Innentől mellettem megy, és csak beszél, beszél, és egyfolytában beszél, a létező összes dologról, néha kiröhögi saját magát, csak én felejtek el szórakozni a poénjain. Fáradt vagyok ehhez, és apropó: berágtam rá, amiért nem bírt otthon maradni.
Végül befogja a száját, mikor meglátja az épületet, ami elé értünk. Már vártam, hogy feltűnjön, eleget kutyagoltunk hozzá. Itt most pihenőt engedélyezek magamnak, és hogy Dánia ebből mit fog fel, az nem érdekel.
- Hány házad van neked? - kérdi, mikor elkezdem nyitni az ajtót.
- Ez nem a házam. A nyaralóm. - Várok, hogy leessen neki.
- Jaaaa. Értem. - És nem esett le! Oké, a „telelő” tényleg kicsit furcsán hangzana, de eléggé szembetűnő, hogy ide sem kókuszkelyheket jövök inni. Bár mondjuk Dániából majdnem mindent kinézek.
Bemegyünk, és itt már kezd gyanús lenni. Nem az én ízlésem szerint van berendezve, sőt… alig van pár bútor. Ez csak egy tipikus pihenőhely, amit néhanapján kibérelek, ha nyugalomra van szükségem. Ide kellett volna jönnöm, akkor nem talál meg.
- Várjunk egy kicsit… - Most koppant le neki.
- Nyugi, van benne úszómedence, és megengedem, hogy használd - mosolygom rá igyekezve, hogy a gúnyosság annyira ne hallatsszon.
- Aha, hogy bele is fagyjak? - húzza fel a szemöldökét.
- Igazad van, lehibernálni magad az utókornak tényleg a legnagyobb vétek lenne az emberiségre nézve. - Miért is ragozom tovább? Talán, mert feszült vagyok. Eléggé. De legnagyobb meglepetésemre Dánia nem egy múltbéli hibámat vágja a fejemhez, vagy mond egy olyan cifrát, hogy depressziós legyek utána, hanem csak bámul rám. Most nem tudom, mire gondolhat.
- Lehetnél kicsit kevesebb, főleg most. - Mennyire tudtam, hogy ezt még meg fogom kapni. Hiszen ő jelenleg teljes erejével tolerál. Bele ne szakadjon.
- Igaz. Szolgáld ki magad! - Intek egy másik helyiség felé, ezenkívül még egy van, aztán a háznak vége.
- Van itt hűtő, vagy a stílusod tartja hidegen a kaját? - És kezdődik, idáig tartott a tolerálás. Csendben kéne tűrnöm? Valahogy most nem megy! 
- Az időjárás. Fagyott halenda az ablakban.
- Nem lájkolom a mirelit pingvint. Valami kevésbé undorító?
- Magadat is megeheted…
Oké-oké, beismerem, ez kicsit erős volt. Ilyeneket ő szokott mondani nekem. Meg is lepődik, de kissé én is. Alapjában véve szeretjük egymást szekírozni, de én nem szoktam felvenni az ilyeneket. Viszont ő sem szokta a kedveset játszani. Valami most más közöttük.
- Te mérges vagy rám - jelenti ki, miután elém sétál. El sem hiszem, hogy kitalálta. Karácsonyi csoda!
- Egyszer végre szembetűnt? - nézek fel rá, de figyelmen kívül hagyja a kérdést. Jellemző.
- Miért? - Hol is kezdjem? Annyi mindent felsorolhatnék, hogy inkább semmit sem fogok. Nem éri meg. Ha ő nem veszi észre…
- Semmiért… mindegy - rázom meg a fejem, aztán kikerülöm Dániát. Csak egy kis pihenésre és egyedüllétre van szükségem.
A nappaliba sietek, és az ajtót becsukva magam után, lefekszek a kanapéra. Puffint előkapom a táskámból, ugyanis eddig ott utazott, mert túl kedves voltam. De most a fejem alá teszem párnának, amit pár elégedetlen kvartyogással jutalmaz. Nem nagyon érdekel, legyen már nekem is egy kis hasznom abból, hogy őt hurcolászom. Olyan jó puha…
Nem értem magamat. Ennyire nem szokott érdekelni Dánia. Mindig nagyon könnyen túlteszem magam a megjegyzésein, de most nem. Talán mert ő is másképp viszonyult hozzám. Csak pihennem kell, ennyi az egész. Mindig le tud fárasztani.
Egészen addig nem is mozdulok, míg Puffin meg nem elégeli a párna szerepét, és ki nem szökik a karjaim közül. Már megnyugodtam, úgyhogy nem húzom vissza magamhoz, hanem inkább felkelek, és kihúzom a kanapét. Más ágy nincsen itt, ez eléggé egyéjszakás kuckó. Akkor jut el a tudatomig, hogy így gyakorlatilag Dániának is velem kell majd aludnia. Jó lesz a hangulat. Inkább le is fekszem aludni, hogy ha bejön halottnak tudjam tettetni magam, akkor biztos nem fog zaklatni. Mondjuk ő Dánia, tehát minden próbálkozás hiábavaló! Az elalvás terén is. Nem tudom, mennyi idő telik el, mire feltűnik. Csak azt érzékelem, mikor mellém fekszik, mert kicsivel melegebb lesz körülöttem, pedig nem is jön közel. Vajon bánom? Egy picit…
- Norvégia, fenn vagy még? - szólal meg pár perc múlva. Most kéne hullát játszani, de nem jön össze. Viszont a történteket sem akarom ragozni.
- Nem, álmomban beszélek. - Ha flegma vagyok, biztos békén hagy.
- Azon gondolkoztam, hogy vajon csak én lehetek olyan szerencsés, hogy éppen abban a pár órában nem tudok aludni, mikor sötét van? - És nem, de ez várható volt. Én még szerencsésebb vagyok, hogy nem tudtam elaludni addig, míg be nem jött. Akkor nem lenne kényszerem rá, hogy válaszolgassak neki!
- Remek kérdés, viszont amíg ezen filozofálsz, engem például nyugodtan hagyhatnál!
- Hogy mit csinálok? - Feladom. Úgyse úszom meg. Inkább csak hanyatt fordulok, és a plafont kezdem bámulni. Ő is ezt teszi.
- Lényegtelen. - És most csend. Persze, mikor már beletörődök, nem mond semmit, ugye? Mindjárt meggondolom magam!
- Bocsi, Norvégia - hallok egy hangot magam mellől, mire oldalra kapom a fejem. Tuti, hogy csak képzelődtem, mivel Dánia van mellettem, aki soha-soha életében nem kérne tőlem bocsánatot, még akkor sem, ha kimosnák az agyát, és egy teljesen másik ember lenne belőle.
- Tessék? - kérdezek vissza elkerekedett szemekkel. Mindenre számítottam, csak erre nem. Ha most újra mondani fogja biztos, hogy csak álmodom.
- Nem fogom megismételni - szegi fel a fejét, és némileg meg is nyugszom. Életben marad. - Csak tudd, hogy nem akartalak bántani a mai nap. Nem azért jöttem el hozzád. - Megint leesik az állam. Mintha kicserélték volna.
- Jól vagy, Dánia? Nincs lázad, nem ittál, nem raboltak el az ufók? - hadarom el gyorsan, ő meg csak elvigyorodik. Nem tetszik ez a vigyor!
- Karácsonykor bármi megeshet. - Mindent nem kéne a karácsonyra fogni. 
- Holnap lesz karácsony.
- Hát… - felém fordul, aztán közelebb hajol hozzám, és a szemembe néz. Kérdően nézek vissza rá, ő meg mintha mondani akarna még valamit, de… de nem teszi. - Igaz. Jó éjt, Norvégia - elfordul tőlem, én pedig elgondolkodva nézem a hátát. Valami ütősebb befejezésre számítottam, vagyis… nem is tudom. Valami hiányzik. Mindegy…
Mellette valamiért könnyebben megy az alvás. Szükségem is van rá, ugyanis a repülő megint egy olyan hely, ahol nem tudok aludni. Jó unalmas lesz az út, de legalább lesz miért lecsapnom Dániát, ha nagyon elengedi magát. Bár ezek után ki tudja. Jobban megy neki a tolerálás, mint azt gondoltam…

- Idióták, Puffint csak a párjához engedtem el, nem kellett volna visszahoznotok! - fogad minket Izland kitörő örömmel és szeretettel, ahogy azt tőle elvárhattuk. Puffin már be is repül a házba, még csak köszönetet se mond, vagy valami. A kis hálátlan.
- A párjához? Puffin házas? - csodálkozik el Dánia.
- Persze, különben miért lenne Mr. Puffin? - Logikus!
- Neked is boldog karácsonyt, Izland - nézek rá közönyös képpel, szokásomhoz híven. De őt szokásához híven nem hatom meg.
- Nálam mindig karácsony van. Apropó, ha már itt vagytok. Elszórakoztatnátok ezt a két jómadárvisszahozót is? - tárja szélesebbre az ajtót, így bentről feltűnik Svédország és Finnország alakja. Különös, én az „együtt karácsonyoznak”-ot nem úgy értettem, hogy ők hárman együtt, hanem, hogy Finn és Svéd, az valahogy jobban elképzelhető. Cseles ez a Puffin, őket is idecsalta.
De mielőtt még bármit is kérdezhetnék, Finn már a nyakamba is repül, alig bírom megtartani, olyan hirtelen. Rögtön két rosszalló tekintetet is kapok, az egyiket Svédtől, a másikat Dántól… az-az egy szerencséje van, hogy végül őket is bevonja az ölelésbe. Túlbuzgó.
- Helló srácok, már vártunk titeket! - köszönt végül gyerekes lelkesedéssel. Tud valamit, amit én nem!
- Honnan tudtátok, hogy ide fogunk jönni?
- Viccelsz? Svédország egy jós, azt is tudja, mikor fogunk meghalni - próbál Dánia poénkodni, csal most nagyon nem a megfelelő hatást éri el.
- Nálad órára pontosan meg is mondom - dörmögi az említett szokásos, félelmetes arckifejezésével, amitől csak még hidegebb lesz a levegő. Hát igen, ők ketten a szökés óta nincsenek valami jóban.
- Uuugyan fiúk, vegyetek lejjebb a rideg stílusból, mert a végén még megfagyunk! Mellesleg pedig a szeretet ünnepe van, ezt tiszteletben kéne tartanotok!
Erre már mindketten meghátrálnak. Finnország lehet, hogy kistermetű és félénk, de ha balhéról van szó, nagyon tud pattogni. Dániát zavarba hozza vele, Svédország meg inkább nem mond ellent neki, hiszen a felesége!
- Bocsáss meg, Finnország - nyögik végül ki, bizonyára rájöttek, hogy még így járnak a legjobban. Ha nem tették volna, Finn lyukat beszélt volna a hasukba a helyes ünnepi szokásokról, az ünnep valódi lényegéről, és a frányarossz modorukról. Persze, ezt így is meg fogja tenni, csak jószándékból. Nála ez nagyon nem mindegy!
- De ha már itt vagytok, akár oda is adhatnánk az ajándékaitokat - lelkendezik tovább a kis szőke, én pedig meglepetten nézek rá.
- Ajándékok? - kérdezek vissza. Persze eddig is küldtek néha ajándékot, viszont a sok készülődés és elfoglaltság miatt volt már, hogy elfelejtették. Nagyon régen volt az is, hogy együtt karácsonyozhattunk, mindig közbejött valami, és végül nem lett semmi a dologból. El is felejtettem, milyen jó együtt látni őket.
- Aha! Gyere, Nor! - ragadja meg a karom Tino, és elkezd maga után húzni. A nappaliba vezet, ahol már áll a fa. Ezerféle színben pompázik, szalagok vannak rajta, égők meg rengeteg dísz, csodálkozom is, hogy nem roskad össze alatta. Ezt biztos, hogy Finn dekorálta így ki, Izland fája sokkal szolidabb lenne. Alatta ajándékok vannak, amik egyszer szépen be voltak csomagolva, de Finnország nem bírt várni, úgyhogy mindet kicsomagolta helyettünk. Néha szívesen lennék olyan gyerek, mint ő. De valamit furcsállok. Most egy csomó olyan dolgot látok, amit szerettem volna, pedig eddig csak nagyritkán találták el őket. Ez kissé gyanús.
- Bennfentes infók? - fordulok a mellettem lévő felé, aki csak sejtelmes mosollyal az arcán vállat von.
- Én vagyok a Mikulás, minden kívánságot tudok - húzza ki magát, de Svéd nem sokáig engedi sütkérezni a dicsfényben.
- Megkérdeztük Dániát.
- Mi? Dehogy! - hárítana rögtön a dróthajú, de ez furcsa tőle. Az egész egyre furcsább. Ezek összebeszéltek a hátam mögött?
- Dehogynem.
- Pofa be, Svéd!
- Ne veszekedjetek!
És kezdődne is a hajcihő, ha nem bámulnám őket vesébe látó pillantással, de emiatt most lefagynak. A kelta szellemek gyűlnek. Nem szeretem, ha a hátam mögött szervezkednek, akármilyen jó barátaim. Ha simán szólnak, akkor is eljövök Izlandhoz! Bár úgy jobban átgondoltam volna.
- Ah, ne fáradjatok - sóhajt a mellettem álló említett. - Csak egy emlékezetes karácsonyt akartak neked. Ennyi az egész.
Erre már nem reagál a kis társaság, én pedig elgondolkodva nézek rájuk. Egyvalami jut most az eszembe: dinkák. De mégis mosolyognom kell rajtuk. Mikor Dánia beállított még úgy éreztem, hogy csak teher, és nekem továbbra sincs szükségem senkire, még karácsonykor sem, semmikor sem. Ebben a pillanatban azonban a véleményem megváltozott. Úgy éreztem, jó velük, és hogy talán nem baj, ha egy kicsit közelebb engedem őket magamhoz. Elvégre, ahogy Finn is mondta, ez a szeretet ünnepe! Így hát odalépek a társasághoz, és magamhoz ölelem őket.
- Köszönöm, srácok - suttogom apró mosolyt csalva az arcomra. Valószínűleg ez mindennél jobban lesokkolja őket, mert csak Svédország jegyez meg valami olyasmit, hogy szóra sem érdemes. Ha ezt hallottam és értettem is, az már eleve nem valami biztató.
Végül inkább elengedem őket, és hagyom, hogy Izland pár perce behozott forrócsokija elterelje a figyelmüket. Idő kell még nekik, mire feldolgozzák, hogy nekem is vannak érzéseim. Nekem is idő kell még hozzá.
- Szóval? - ül le mellém kettőhúszhajú bátyám, akiről érdemes megemlíteni, hogy már kerek fél órája nem kerget az őrületbe. Gondolom eddig tartott a tűréshatár, és most kamatostul be akarja pótolni. Áh, nem, ez még tőle is túl kegyetlen lenne!
- Hm? - nézek rá kérdően, a poharam alján lévő kakaót lötykölve.
- Nem is érdekel, mit kapsz tőlem karácsonyra? - kúszik a képére az a bárgyú vigyor, nekem pedig nagyon türtőztetnem kell magam, hogy ne vágjam rá azonnal, hogy nem! De végeredményben a szeretős hangulat eléggé átjárt már ahhoz, hogy ezt magamban tudjam tartani, ezért belemegyek a játékba.
- Mit kapok tőled karácsonyra? - teszem fel a költői kérdést, mire ő széles mosollyal előhúz valamit a háta mögül. Egy könyvméretű, négyszögletű tárgy lehet, amit most kivételesen nem a dán zászlóba csomagolt, és ez dicséretes!
Megvárja, míg kihámozom a csillámlós papírból, aztán gondolom újabb érzelmkitörésre számít, de ez most akkor is nehéz lenne, ha minden nap gyakoroltam volna. A kezemben egy kép van rólunk. Róla és rólam, abból az időből, amikor még minden másabb volt, legnagyobb részben a kettőnk kapcsolata. Ő közel áll hozzám és nevet, én meg oldalra bámulok. Mitagadás, ez elég régi kép, de értem, mit akar vele mondani.
- Ez meg honnan van? Egy múzeumból fújtad meg? - kérdem közömbös képpel. Mindkettőnknek jobb, ha most rajtam kívül nem tudja más, mit gondolok.
- Nem, csak elmentem egy-két helyre. Nem tetszik? - kérdi, bár nem kéne azzal foglalkoznia, hogy tetszik-e nekem, vagy nem. Ahogy mondják, a szándék a lényeg, és tőle már ez is hatalmas jóindulatnak minősül.
- De igen, tetszik. Kösz - rakom le magam mellé, aztán megiszom a kihűlt kakaóm. Az alja túl édes, bah. Már emlékszem, miért hagytam meg.
Dánia továbbra is néz, és ez már kezd idegesíteni. Megköszöntem, jó képet vágtam az egészhez, mi kell még?
- És te mit adsz nekem, Norvégia? - Egy pillanatra ledermedek. Valóban, nekem is kellene valamit adnom, ha már ő agyonstrapálta magát csak azért, hogy gyanútlanul elrángathasson ide. Újabb nagy kérdőjel. Ez ismételten nem vall rá, de rám sem vall, hogy egy ilyenen aggódjak. Az ajándékát már jó pár nappal ezelőtt feladtam postán, mielőtt bejelentette, hogy nálam akar karácsonyozni. Ezt pedig már nem tudom megmásítani.
- Majd meglátod - válaszolok végül.
- Miért „majd”? - húzza fel a szemöldökét, de nem akarok neki magyarázkodni.
- Mert most nincs nálam - intézem el egyszerűen. Ismét megjelenik az arcán az a sunyi vigyor. Rosszat sejtek…
- Nem is baj, előleget adhatsz. - Nem tudom, mit ért ezalatt, de rögtön világosabbá válik, mikor a fejünk fölött lévő fagyöngyre mutat. Mi a …?! Fagyöngyreeee? Ezért volt a vigyor!
- Dánia - kezdem vészjósló hanglejtéssel, de elbizonytalanodom, mikor a tekintetünk találkozik. Gyerekesen néz, megtévesztően, mintha az egészről nem is tehetne, pedig nyilvánvaló, hogy mindenről ő tehet. Szóval ez lenne a haszna, ravasz. És most nem tudtam átlátni rajta.  
- Kérhetnék valamit, Norvégia? - kérdi, miközben megfogja az egyik kezem.
- Nem leszek a feleséged. - Nevet, de az arcáról le lehet olvasni, mit gondol: eljön még annak is az ideje…
- Szólítanál a bátyádnak? - Meglepetten nézek rá. Most biztos ironizálni akar velem, összebeszéltek Izlanddal, vagy ilyesmi. Hiszen én szoktam a bátyámnak szólítani! - De most ne gúnyból. - Ja, vagy úgy. Mégsem annyira hülye.
Oldalra pillantok. Nem kéne zavarba hoznia, de mégis… egy idióta, de fontosabb nekem, mint azt gondoltam. Ezzel elérte, hogy bevalljam magamnak. Enyhén megrázom a fejem, és nem akarok ránézni, de az arcomra simuló keze kényszerít rá. Miért ne adhatnám meg magam? Most az egyszer talán nem baj, ha nem gondolkodom előre. Vagy ha csak rá gondolok. Így hát lassan behunyom a szemem, és engedem, hogy az ajkai az enyémhez érjenek.
- Boldog karácsonyt, bátyus! - És végre már nem csak az én szám édes…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése